HALLOWEEN!!

HAPPY HALLOWEEN!!! :D
Heeei :) hoppast att ni har haft en bra början på höstlovet lr en bra första dag efter höstlovet i skolan ;P jag har iaf inte gjort någonting som e så kul för er att läsa om, men eftersom ja e sååå sneeeeell så ska ja "dela me mig" ;)
Igår så va de ju(som ni säkert redan vet)den berömda "Bus eller godis" dagen(eller som man säger på engelska "The famous Trick or treat day" ;) (engelska e nt mitt bästa ämne, så ni får fatta även om de e lite härliga stavfel ;P ), men iaf så fick ja "äran" att styla Rut å hennes kompis Vera som skulle gå på en Halloween fest ;)
Detta e resultatet...

"Spökflickan" Rut

"Vampyr" Vera

Beskrivning: Ja började me att lägga på ett lager foundation, sen tog ja ett vitt puder så att de skulle bli bleka(foundation var lite för brun, så de blev nt så vita som jag hade hoppats, men de blev helt okej...). Sen blandade ja till en grå/svart ögonskugga som ja tog under och över ögonen. Veras läppar och "blodet" är låsas blod som vi har köpt för länge sen. Deras hår tuperade jag å sprejade med hårsprej och ngt lödder så att de inte skulle lägga sig, Veras hår hade ja oxå lite svart sprej i, men den tog slut.. så de blev lite misslyckat ;)

Under helgen så bakade ja oxå "Halloween muffins" ;)

Egentligen så heter de "Mini muffins med fyllig chokladganache"(Från boken "Massor av muffins" som "Catherine Atkinson" har gjort).

Recept:
2 dl mjöl
3 msk kako
3/4 tsk bakpulver
25 g smör
3/4 dl strösocker
1 ägg, lätt vispat
1 dl mjölk
1 msk vispgrädde
1 tsk vaniljsocker

Ja orkar nt skriva hur man gör, så ja föreslår att ni köper boken ist, den e jätte bra!! :D
Här kan ni köpa den http://www.bokus.com/bok/9789174011340/massor-av-muffins/ kostar bara 105 kr ;)
(kanske ett bra julklapps tipps ;D )

Nu orkar ja nt skriva mer, me ja kan tippsa om ett jätte bra program(enligt mig me lite konstig tv smak ;) )det heter Chuck å ja ttcker att de e jätte bra, de börjar kl 8 på kanal 6(alla kan se de ;D jippiiiiiii!! :D )
Men nu ska ja gå å ringa Elsa, för hon, ja, Elin och Olga ska åka till Tomtitts i morgon ;) länge sen ni va där?? typ tusen år sen ja va där!! men nu ska ja ringa, ching ;)

Xoxo Bodd ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0